Här kan du följa arbetet med utveckling av NO-ämnena i Norrköpings kommun. Läsa om olika utvecklingsprojekt och kompetensutvecklingsinsatser samt hitta inbjudningar till olika fortbildningar. Vi vänder oss till för-, grund- och gymnasieskola. Vi som skriver är:
Sara Westling, Ma-NO-TK lärare åk 1-7, NTA-samordnare, NT-utvecklare och projektledare. sara.westling@norrkoping.se
Bosse Larsson, Förstelärare med riktat uppdrag, Ma-NO-lärare. bo2.larsson@norrkoping.se
Charlotta Nordlöf, Kommunlicentiand och gymnasielärare i teknik. Charlotta.nordlof@norrkoping.se
Maila oss gärna med tips om vad du vill läsa om här - och dela gärna med dig av saker som händer i NO på din skola. Ett tips är att prenumenera på våra inlägg (fyll i din mailadress i fältet nedan till höger - klicka på submit) så får du ett mail när det kommer ny information här på sidan.




onsdag 4 februari 2015

19 forskarutbildningsplatser till Nationella forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik (FontD).

19 forskarutbildningsplatser till Nationella forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik (FontD).
Sista ansökningsdatum 2015-03-15. http://www.isv.liu.se/fontd/lic-fontd3?l=sv

Licentiand-Forskarskola i Naturvetenskapernas och Teknikens Didaktik

Det övergripande syftet med forskarskolan är att erbjuda en forskarutbildning av hög kvalitet som kan utgöra ett nav för kunskapsutveckling som bidrar till utvecklingen av skola och förskolan. Forskarskolan erbjuder lärare upp till och med gymnasiet och förskollärare möjlighet att delta i utbildning på forskarnivå, så att de inom en sammanlagd tid av högst fyra år på 50% ska kunna uppnå en licentiatexamen.
Forskarskolans målsättning är att bidra till att bygga upp skolans och förskolans kunskapsbas så att antalet lärare med utbildning på forskarnivå ökar.
Forskarskolan erbjuder en högkvalitativ forskarutbildning till filosofie licentiatexamen inom naturvetenskapernas och teknikens didaktik. Doktoranderna kommer att bedriva sin forskarutbildning på halvtid och arbeta i skolverksamheten halvtid. Detta skapar unika möjligheter till forskningsprojekt med nära anknytning till skolverksamheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar